לזכות ולכעוס: מדוע הבשורה על הזכייה בלוטו עוררה תגובה כזאת?

נסו לדמיין את עצמכם מגיעים לזכיין של מפעל הפיס ושם מספרים לכם שזכיתם בפרס הראשון. עכשיו, נסו לדמיין איך הייתם מרגישים ואיך הייתם מגיבים. האם הייתם קופצים מהתרגשות?  האם הייתם מביעים אי אמון וחושבים שזהו חלום ותו לא? רק מעטים היו מגיבים על בשורה שכזה ברוגז. אז איך זה קורה? הזוכה בהגרלה שהתרחשה בשמונה עשר לנובמבר 2021 ישמח לספר!

זכיה בהגרלת הלוטו האחרונה
כדורי לוטו (צילום freepik)

עשרות שנים של לוטו הניבו את הפרס הגדול 

הדור הצעיר מכיר מציאות שבה אפשר למלא טופס הגרלה גם באופן מקוון. אפליקציות ואתרים כגון לוטו שלי מאפשרים זאת. אבל בקרב אנשים מבוגרים שממלאים לוטו מזה עשרות שנים, יש כאלה שלא נפרדים מדרכיהם הוותיקות. וזה בדיוק מה שסיפר הזוכה המאושר שגרף לכיסו ולכיס משפחתו הרבה יותר ממיליון שקלים חדשים. 

הזוכה מספר כי עשרות שנים הוא שולח טופס ויש לו שיטה שבה הוא מתמיד בכל פעם שמגיע אל הזכיין. חלק מהטבלאות הוא ממלא בצורה ידנית ואת החלק האחר הוא מבקש מהזכיין להשלים באופן לוטומטי. וכעת, לאחר עשרות שנים שבהן הוא זכה פה ושם בפרסים נחמדים אך לא יוצאים מהכלל, הגיעה הבשורה. דווקא המספרים שאותם בחרה באופן אוטומטי המכונה, הניבו פרס של לא פחות ולא יותר מ-15 מיליון שקלים! כן, חמישה עשר מיליוני שקלים חדשים. הזוכים מאושרים, הילדים מאושרים וגם הנכדים, אם הם מבינים בענייני כספים. אז איך זה שהבשורה התקבלה בתחילה ברוגז? הסכיתו ושמעו. 

למה התרגזה האישה ואיך הכל הסתדר מעליו?

לאחר שהזוכה, פנסיונר, אב וסב, בדק היטב את תוצאות הלוטו, הבין כי הפעם לא מדובר בפרס צנוע. על פי מנהגו, בכל זכייה נאה הוא מקפיד לקנות מתנה נאה לאשתו. אבל עם פרס גדול כל כך, איך אפשר להפתיע אותה עם מתנה? המתנה הטובה ביותר היא בשורת הזכייה. 

על כן, מיהר האיש להגיע למקום עבודתה של אשתו החרוצה, שלא מיהרה לצאת לגמלאות כרבים אחרים ועדיין עובדת. ראתה האישה כי בעלה הגיע וכולו אחוז התרגשות ואומר כי מעוניין לספר לה דבר מה. כאישה חרוצה, העוסקת במתן שירות, חשבה לתומה כי היה עליו לגלות סבלנות ולחכות כי תשוב הביתה כמו בכל יום. אין להסתיר כי רגזה עליו, על בואו הבלתי צפוי ועל כך כי לא הפגין אורך רוח. אך הבעל לא יכול היה להחריש עוד ובישר בכל גדול – זכינו בפרס הגדול!

לא בקלות עלה בידו לשכנע אותה כי אכן זו בשורת אמת ולא מעשייה או סיפורי בדים. ואכן, כאשר נוכחה לדעת כי אמת דיבר וכי לאחר עשרות שנים הגיע הזכייה המיוחלת, הבינה מדוע מיהר בעלה לבשר את הבשורה. כמובן שהכל הסתדר מאליו וכעת כל המשפחה שמחה. והבעל? הוא מתכוון להמשיך לשלוח לוטו כמנהגו תמיד. 

נגישות