הפרס הגדול בתולדות ישראל: זוכה יחיד ב-80 מיליון שקלים בלוטו

רק לפני פחות משנה, סבא מהדרום זכה ב-76 מיליון שקל בפרס הראשון בלוטו, והשבוע נשבר שוב שיא הזכייה הגדולה ביותר, מהמר בדאבל לוטו ניחש את כל ששת המספרים ואת המספר החזק, וזכה ב-80 מיליון שקל (49.6 מיליון אחרי מס).

הפרס הגדול בתולדות ישראל: זוכה יחיד ב-80 מיליון שקלים בלוטו

בהגרלת הדאבל לוטו שנערכה בערב שבת, הצליח מנחש יחיד לנחש בצורה נכונה את ששת המספרים וכן את המספר החזק. זה זיכה אותו בשמונים מיליון שקל, מה שנחשב לפרס הגדול ביותר שחולק אי פעם בישראל.

בהגרלה עלו המספרים הבאים: 6,7,16,30,32,36 והמספר החזק שעלה בהגרלה הוא 3. מתוך 80 מיליון השקל בהם זכה מי שניחש נכון את המספרים, הרי שהוא יקבל לכיסו אחרי ניכוי מס בסך 38 אחוז, סכום של 49.6 מיליון שקל!

מלבדו, איש לא נכון את ששת המספרים ללא המספר החזק, 36 מנחשים הצליחו לנחש 5 מספרים נכונים מתוך השש ואת המספר החזק ולכן הם יקבלו 18,834 שקל כל אחד. 187 מנחשים הצליחו לנחש 5 מספרים נכונים וכל אחד מהם יקבל 2,914 שקל. שאר הזכיות נעות בסכומים בין 506 ל-30 שקל.

הזכייה הנוכחית הפכה להיות הגדולה ביותר בתולדות המדינה, אחרי שרק במאי אשתקד, הצליח אחד המנחשים לנחש נכון את ששת המספרים ואת המספר החזק ולכן הוא זכה ב-76 מיליון שקל (47.1 אחרי מס). היה זה גבר נשוי עם ילדים וסבא לנכדים המתגורר באחת מהערים בדרום. אחרי הזכייה הוא סיפר שהיה אמור להתחיל עבודה במקום חדש אך במקום זה בחר להתקשר למנהלו הישיר שלו ולהודיע לו שאין לו כוונה להגיע. לפני זכייה זו, הסכום הגדול ביותר שחולק בישראל היה 37.5 מיליון שקל ובדאבל לוטו 74 מיליון שקל.

מספרים אלו מרשימים ביותר אך הם לא ירשימו את תושבי ארה"ב, שם הזכייה הגדולה ביותר אי פעם חולקה לפני ארבע שנים ועמדה על 1.5 מיליארד דולר!

מה היה הסיכוי של המנחשים לזכות בפרס הראשון?

מי שמתעניין בהסתברויות לזכייה שכזו "ישמח" לדעת שהסיכוי עומד על יחס של 1 ל-16,273,488… זה תמיד נחמד לחלום ולדמיין מה נעשה כשנזכה בפרס הגדול, אך צריך לקחת בחשבון שהסיכוי הוא מאוד נמוך ואסור לתלות בזה את כל עתידנו. ההגרלה אמש נערכה אחרי 20 הגרלות רצופות בהן איש לא זכה בפרס הראשון ולכן הזכייה טפחה והגיעה לסכום המדובר. בשבוע הבא, הפרס הראשון יעמוד על 5 מיליון שקל בלוטו וכן 10 מיליון שקל בדאבל לוטו.

מפעל הפיס אשר אחראי להגרלות הלוטו, דאבל לוטו והגרלות נוספות, מציין שדפוסי ההשתתפות בהגרלות ובהימורים הם בעייתיים, גורמים נזקים כבדים למשתתפים עצמם ולבני משפחתם. מוטב לא לפתח תלות במשחקים ובהימורים, בוודאי אם אתם מחזיקים באמונות שונות ולא נכונות שיש בידיכם את הכלים לנצח ולזכות בפרס.

לפני סיום נציין, ההגרלה השבוע היתה מיוחדת לא רק בזכות הזכייה הגדולה אלא גם בזכות העובדה שאחרי 32 שנה בהן עירית ענבי הנחתה את ההגרלה, החליפה אותה נועה רוזין, אחת המגישות החדשות של הגרלת הלוטו. לפני כשלושה שבועות נפרדה ענבי מהצופים בדמעות והודתה להם על שנים של צפייה.

נגישות