עשרות מיליונרים בלוטו, מה היה לנו ב-2021?

לכבוד 2021 שזה עתה הסתיימה, אפשר לסכם שנה עם הרבה יותר זכיות גדולות. שנה עם המון זוכים מאושרים, שיוכלו להגשים תקוות ומשאלות.

עשרות מיליונרים בלוטו, מה היה לנו ב-2021?

אז מה היה לנו השנה? למשל סב לנכדים שלקח זכייה שלא תיאמן, עם 76 מיליון שקלים. ועוד שני זוכים ששלחו לוטו וגרפו כל אחד כ-60 מיליון שקלים ויותר. זו גם הייתה שנה שבה הכי הרבה זוכים גדולים נרשמו בתל אביב (יותר מכל עיר אחרת בארץ). ובאופן מעניין, אפילו רבים שניחשו רק חמישה מספרים ולא שישה, הצליחו להתברג לרשימת המיליונרים. שיא נשבר עם מיליונר שלקח מעל 7 מיליון ₪, כזוכה יחיד בפרס השני באחת ההגרלות. ומלבדו, עוד יותר מ-30 איש זכו בפרס שני של מעל מיליון ₪. במהלך שנה רבת תהפוכות, שבה החל"ת כבר נגמר אבל הקורונה עוד לא עזבה, טוב שיש זכיות והרבה. כאשר המציאות הכלכלית של הרבה אנשים לא חזרה ממש לשגרה, נרשמו 55 מיליונרים ששיחקו אותה ובגדול. בחרנו לחלוק הפעם את שמחת הזכייה עם כמה מהזוכים שסיפורם מעניין במיוחד. 

המיליונר שגר עם ההורים 

צעיר חרוץ באמצע שנות העשרים לחייו, סיפר על הזכייה. בוקר אחד התעורר הצעיר, שמתגורר בשלב זה עם הוריו, עם הרגשה מוזרה בבטן. משהו הניע אותו לחפש את הטופס שמילא זמן מה לפני כן, על מנת לבדוק אותו בדחיפות. לרוב, כך אמר הזוכה, הוא מפעיל את אפליקציית הלוטו ובודק את המספרים הזוכים בשלב כזה או אחר במהלך היום. אך מסיבה עלומה ולא ברורה, דבר ראשון לאחר שקם באותו היום, הציב את הטופס מול האפליקציה שתפקידה לסרוק את המספרים. לא עברו רגעים רבים והנה התקבלה הודעה – זכייה גדולה. לא סתם מיליונר חדש נולד אלא מיליונר ששווה ארבעה וחצי מיליון ₪! 

האיש סיפר כי הוא תמיד ממלא את אותם מספרים. על זה הוא לא מתפשר. וכפי שקורה לא פעם במאורעות מרגשים, הלב מתקשה לעכל את מה שהעיניים רואות. לכן, שיתף הזוכה בהתרגשות, סרק את הטופס שוב ושוב ושוב. בכל פעם התוצאה לא השתנתה, אלה המספרים שזכו. ובכל זאת, מבלי להתעצל גלש גם לאתר הפיס הרשמי על מנת לראות במו עיניו את תוצאות הלוטו, אילו מספרים התפרסמו. רק אז, הרשה לעצמו להאמין, לברך את מזלו הטוב ולהתחיל לעכל את הפרס הגדול שהניב לו הפרס השני באותה הגרלה (שכן מלבדו אף אחד לא ניחש נכונה כמות ניחושים זהה). 

את הטופס הזוכה שלח האיש המאושר בזמן שהמתין שרכבו יצא מצוחצח מתחנת שטיפת רכב. בעודו ממתין, נתקלו עיניו בזכיין ומבלי להסס החליט לשלוח טופס ובו המספרים הקבועים שלו. מעניין לספר כי זו הייתה פעם ראשונה מזה כמה שבועות שבהן זכר לשלוח טופס, וכפי שמתברר זו אכן הייתה שטיפת רכב השווה מיליונים. 

הזוכה המאושר הגיעה לאסוף את הזכייה ביחד עם אימו, שעדיין כך נראה לא קלטה כי הפרס אמיתי, לא מתיחה ולא סיפור מעשייה. הצעיר לא מתכנן בשלב זה לבזבז כספים. למעשה, בשלב זה אין הוא מתכוון לשנות מאומה משגרת חייו. האיש החרוץ היה מנפגעי הקורונה (מבחינה תעסוקתית). שינויים ארגוניים שנכפו על המעסיק השאירו אותו ללא עבודה אך מיד החל לחפש מקור פרנסה אחר. למרות שנאלץ להתפשר, לעזוב את מקצועו ולהשתלב בשירות לקוחות, עשה זאת בשמחה. הכל על מנת להתפרנס בכבוד כהרגלו. כעת, לאחר הסכום הגדול שהצטרף לחשבונו, סיפר הזוכה כי ירשה לעצמו שלא לעבוד משמרות כפולות. מכיוון שכל החיים לפניו, תוכניתיו פשוטות – להשתמש בכסף כראוי בבוא היום, על מנת לבנות את עצמו בהמשך. 

ברכות למיליונר הגדול של 2021

אם נסתכל על אחד הדברים המשותפים לרבים מהזוכים זה העובדה שרובם (אם לא כולם) חלמו בצורה כזאת או אחרת, "להביא את המכה" ולזכות בגדול. אבל סיפורו של הזוכה הכי גדול של 2021, שגרף 76 (!) מיליון ₪ דרמטי בהרבה. האיש, תושב הדרום וסב לנכדים, סיפר כי בני משפחה שנפטרו לא מכבר נגלו אליו בחלומו. בקרוב, כך אמרו, יישארו כל דאגות הפרנסה מאחוריו. עוד הוסיפו כי מובטח לו פרס גדול בהגרלת הלוטו וכפי שהסתבר זה אכן היה חלום נבואי. מעל עשר שנים לא נרשמה זכייה כל כך גדולה. 

גם הזוכה הזה הושפע מהקורונה ונאלץ לצאת לחופשה ללא תשלום. באחד הבקרים, זמן קצר לפני שיצא לעבודה חדשה שמצא לא מכבר, החליט לבדוק אם מישהו זכה בהגרלה בפרס הגדול. לא הייתה לו הרגשה מיוחדת שדווקא הפעם יזכה. עוד לפני בדיקת טופס לוטו הבחין שנרשם זוכה אחד ויחיד בפרס גדול מוכפל (דאבל לוטו). לאחר שהציץ בשעון, יצא לרכבו והתכונן לנסיעה. מכיוון ששלח שני טפסים, החליט לבדוק אותם תיכף ומיד ולאחר מכן לנסוע לעבודה. הטופס הראשון, על פי האתר, לא זכה. הטופס השני כבר בישר שזהו זהו – לאף אחד מבני המשפחה לא יהיו יותר שום בעיות של פרנסה. 

אני, כך סיפר האיש, יושב במכונית שכבר מונעת בלי לזוז לשום מקום. ואכן לעכל זכייה שכזאת זה סיפור בפני עצמו. הדבר היחיד שהצליח לעשות לאחר שהשתחרר קמעה מהקיפאון היה להתקשר לאחד האנשים הקרובים לו בעולם, לבנו כמובן. מרוב התרגשות, כל מה שהצליח האיש לומר זה את שמו. באופן טבעי, הבן האוהב שזה עתה התעורר משנתו, נחרד. הלב התכווץ שמא דבר רע אירע. לשמע ההתרגשות, כלתו של הזוכה התעוררה גם היא ודאגה אחזה גם בה. למרבה המזל, ברגע זה הצליח האב המאושר לבשר מה אירע. שום דבר רע לא קרה, להפך – זכייה שתסדר לכולם את החיים ותסגור את הפינה של הפרנסה. 

בשלב זה, עדיין מוקדם בבוקר, דומם האיש את מנוע רכבו וחזר הביתה. העיר את אשתו האוהבת ומלא עליצות החל לשיר שירים על חלומות שמתגשמים. הטלפון הבא היה כבר לבוס. מטבע הדברים, בנסיבות כאלה העבודה תצטרך לחכות ואם הכל ילך כמו שצריך באיסוף הזכייה, יוכל לומר שלום ולא להתראות לעבודה ולתמיד. 

בכסף, שמח האיש לשתף, יוכלו כל הילדים לקנות לעצמם דירות, בלי משכנתאות. ומכיוון שכל המשפחה חלוקה לגבי היעד לחופשה, ככל הנראה יצאו לשני טיולים מפנקים במקום אחד. קודם תאילנד, כפי שרוצים הילדים ואחר כך טיסה לארצות הברית. או אולי להפך, יצא מה שיצא. ולנו רק נותר לומר – ברכות לזוכים! 

נגישות