שניים יחלקו בלוטו פרס יוצא מגדר הרגיל, גלו בכמה כסף מדובר

הלוטו האמריקאי דומה למדי לזה המתנהל בישראל, אולם בכל זאת יש כמה הבדלים "קטנים". בראש ובראשונה, מדובר בהיקפי הזכיות וכמובן גם במספר המשתתפים. אין מה לעשות, ישראל הקטנה אולי רוצה להיות כמו אמריקה הגדולה, אבל רצון לחוד ומציאות לחוד. את גובה הפרסים שיכולים לחלק באמריקה, כמעט וקשה לתאר. לאחרונה, בהגרלת ה פאוורבול שהתקיימה בארצות הברית, סך הפרסים שבר שיאים. אבל מה שעוד יותר מעניין זה שאת הפרס הגדול, אחד הגדולים ביותר אי פעם, צפויים לחלוק בסך הכל שני זוכים מאושרים. בדקנו ולהלן כל הפרטים. 

זכייה בלוטו
כרטיס הגרלת הלוטו האמריקאית (צילום מסך)

המספר החזק האמריקאי שווה מיליונים 

חוקי הלוטו בישראל שאבו לא מעט השראה מהגרסה האמריקאית. גם אצלנו וגם בארצות הברית, מספרי הלוטו שמניבים את הזכייה הגדולה הולכים ביחד עם מספר חזק. יחד עם זאת אצלנו, צריך לנחש שישה מספרים בעוד באמריקה מדובר על חמישה בלבד. מי שמנחש את כולם וגם מוסיף לכך את המספר החזק, זוכה בכל הקופה. בארצות הברית, אגב, המספר החזק נקרא מספר הפווארבול כשמה של ההגרלה המקומית. אם אתם מאמינים במספרי מזל, תרצו לדעת כי בהגרלה המדוברת הוא היה 17. מלבדו, המספרים הזוכים שהצליחו לנחש שני זוכים היו 6, 14, 25, 33 ו-46. בחישוב פשוט, נגלה לכם כי כל אחד מהמספרים הללו היה שווה לזוכה כמה עשרות מיליונים (בדולרים). 

אחת מהזכיות הגדולות אי פעם 

מהנהלת הפאוורבול נמסר כי שני הזוכים צפויים להתחלק באחת הזכיות הגדולות ביותר אי פעם בארצות הברית. הפרס הכולל עמד על יותר מ-600 (!) מיליון דולר, מה שהופך כל זוכה למולטי מולטי מיליונר. אגב, מדובר על סך של קרוב ל-2 מיליארד שקלים. זה לא פחות ממדהים – שני מיליארד שקלים!

כל אחד מהזוכים האמריקאים צפוי לגרוף כ-316 מיליוני דולרים, אך כאן מדובר בשיטה מיוחדת שלא קיימת במסגרת הגרלת לוטו בישראל. בארה"ב, זכיות גדולות משולמות לזוכים בתשלומים למשך די הרבה שנים. זוהי מעין קצבת זכייה. במידה וזוכה מעוניין לקבל את כל הסכום בבת אחת, יש ביכולתו לעשות זאת. אולם, הוא צריך לוותר לשם כך על אחוז מסוים מהפרס כמעיין "קנס". ולא שיש מה לקנא בזוכים אם יבחרו לעשות זאת. במידה ויחליטו לקבל את הפרס בפעם אחת (כי שנהוג בישראל), כל אחד מקבל רבע מיליארד דולר – 225 מיליון דולרים. 

זכייה גדולה, כתוצאה מניחוש נכונה של תוצאות לוטו בכל ששת המספרים (ובהם המספר החזק, מספר פאוורבול), לא נראתה במשך עשרות ההגרלות האחרונות. אולם, גם בקרב הזוכים האחרים נרשמו לא מעט זוכים גדולים. מלבד שני המיליונרים הגדולים שזהותם, מן הסתם, חסויה, עוד כמה זוכים הפכו למיליונרים וצפויים לקבל לכיסם סכומים שיגיעו עד לשני מיליון דולרים. 

נגישות