המיליונרים החדשים בלוטו לא מתכוונים להתפטר: "עבודה קשה היא ערך!"

מה תעשו אם תקומו בבוקר יום אחד ותגלו באפליקציה של הלוטו שכרטיס ששלחתם זכה בגדול? הרבה מאוד אנשים יתקשו לעכל את הבשורה, אך ברגע שיגלו זאת, הדבר הראשון שיעשו יהיה להרים טלפון לבוס. להתפטר מהעבודה לאחר זכייה גדולה זו אפשרות שאנשים עשויים לשקול, אך לא הזוג המיוחד שגרף את הפרס בהגרלה הראשונה לשנת 2021. למרות שהם צפויים לראות את חשבון הבנק תופח ב-14 מיליון שקלים, שני בני הזוג מסכימים – עבודה קשה חשובה לבן אדם. עבודה קשה והתמדה תורמת לבריאות ואין להם שום כוונה להתפטר. אם צריך, ימשיכו לעבור גם שעות נוספות וכל דבר אחר שצריך. 

סטטיסטיקה של מספרים זוכים

הזוכים הם בני זוג, מעולי ברית המועצות לשעבר. מאז עלו לארץ הם מממשים את הערכים עליהם גדלו. הגבר, בשנות הארבעים המאוחרות, סיפר כי הם עובדים מאוד קשה ורק בהמשך צפויים לעבור לדירה שרכשו וטרם סיימו לשלם עבורה. לקראת תחילת שנה אזרחית, החליט כי מדובר בתקופה עתירת מזל וכי כדאי לשלוח לוטו. מעת לעת הם שולחים, אך לא משהו קבוע. הוא הוסיף וסיפר כי יש לו שיטה שבה הוא נעזר בסטטיסטיקה על מנת לנחש מספרים חזקים, על פי תוצאות של הגרלות מן העבר. 

הגבר תיאר כיצד הגיע לבנק שלו, מלא התרגשות כדי להעביר תשלום נוסף עבור דירה חדשה. זוהי דירה שנבנית במסגרת תוכנית ממשלתית. החלום לדירה הוא זה שבין היתר מניע את בני הזוג להשקיע שעות רבות כל יום לצורך פרנסה ואין זה נדיר כי הם עובדים אף בשלוש משרות. בדרך לבנק, הספיק לעצור אצל זכיין לוטו וביקש לבדוק האם הטופס זכה בפרס כזה או אחר. הזכיין בדק את הטופס וקבע כי מדובר בזכיה גדולה יחסית ושבבית מפעל הפיס יוכלו לומר לו בכמה זכה בדיוק וכדאי שיסע לשם ללא דיחוי. 

הולכים לישון כמיליונרים, אך עם הרגליים על הקרקע

כך, לאחר שסיים את ענייניו בבנק והעביר תשלום לטובת רכישת הדירה, התפנה האיש לבדוק מקרוב את הטופס. על פי אתר מפעל הפיס, מיהר לגלות כי כל מספרי הלוטו הזוכים רשומים אצלו בטופס, שחור על גבי לבן. ליתר ביטחון, בדק שוב ושוב ורק כשהחליט שעיניו לא מטעות אותו הרים טלפון לבשר לאשתו. לא קשה לשער מהי הרגשתה של האישה, כאשר בישר לה בעלה שבאותו הלילה הם לא ילכו לישון כרגיל. במקום זאת, הם ילכו לישון במיטתם, כמיליונרים חדשים! את הבשורה לילדים הבוגרים החליטו, לעת עתה, לדחות. דברים כאלה, כך אפשר להבין, צריכים לשקוע, לחלחל. מה עוד שלבני הזוג אין כוונה לשנות בשלב זה משהו מהותי מאורחות חייהם. הם מסכימים כי ישמחו מאוד להעניק לילדים ולעצמם, מותרות כאלה או אחרות שבעבר לא יכלו לחשוב עליהם. אך גם ברור כי הם יישארו עם הרגליים על הקרקע. 

מיליונרים עם ערכים 

בני הזוג מסכימים כי הזכייה תשפיע על החיים, ללא ספק. במיוחד, היא מביאה הקלה רגשית משום שרכישת דירה, פעם ראשונה בחיים היא צעד מאוד רציני מבחינה כלכלית. כעת, עם הזכייה, הם מרגישים כי העתיד יותר בטוח. יחד עם זאת, בשביל שניהם לא צפוי להיות שינוי מחר בבוקר. שניהם מתכוונים להמשיך לעבוד כפי שעשו עד כה. החינוך מהבית הביא לכך. החינוך הוא זה שהחדיר את הערכים ואת ההבנה שעבודה מקנה בריאות. בטלה, לעומת זאת, עלולה להביא לתוצאות פחות טובות. ללא ספק, מיליונרים עם ערכים. 

נגישות