חיכה שהחבר יילך ובדק את הטופס

בהגרלת הלוטו מיום 8/8/2023, התרחש מאורע חריג שהשאיר את הזוכים המומים משמחה. שלושה מאושרים זכו בפרס הראשון, כאשר שניים מהם בטופס מסוג דאבל לוטו והזוכה השלישי בלוטו הרגיל. בדאבל, כל אחד מהם זכה בסכום נכבד של 11,333,334 ₪, והזוכה היחיד בלוטו הרגיל זכה בסכום מטורף של 5,666,667 ₪.

הפרס הגדול בתולדות ישראל: זוכה יחיד ב-80 מיליון שקלים בלוטו

הרגעים הראשונים לאחר ההגרלה היו מתוחים ומתוקים עם אחד מהזוכים, איש צפון הארץ בשנות ה־60 לחייו, אב לחמישה ילדים. את הסיפור המרגש שלו הוא סיפר בעצמו: "אני נהג להשתתף בהגרלות הלוטו באופן קבוע. בדרך כלל אני שולח שני טפסים – אחד רגיל, בו הלוטומט בוחר עבורי את המספרים, והשני טופס דאבל לוטו – בו אני מסמן 2 מספרים בכל טבלה ונותן ללוטומט למלא עבורי את הצירופים. יש לי נוהג קבוע, לצפות בשידור ההגרלה דרך היישומון של מפעל הפיס. אני מקבל התראה כשמתחיל שידור חי, וככה אני לא מפספס".

לפי הזוכה, היום שהגיעה ההגרלה, היה יום נעים עם חבר טוב בביתו. "קבלתי התראה שהתחילה ההגרלה, לא התאפקתי והתחלתי לצפות בשידור, יחד עם החבר שהיה איתי. מכיוון שלא הייתי לבד, הפעם רשמתי על פתק את המספרים שהוגרלו, ורק אחרי שאותו חבר הלך חזרה לביתו, התפניתי לבדוק את הטפסים שברשותי".

"תחילה בדקתי את טופס הלוטו הרגיל ובו לא עלתה זכייה. המשכתי את הבדיקה עם הטופס השני, במהלכה הבנתי שזכיתי בפרס הראשון. לא היה לי מושג בכמה זכיתי, ואם אני מתחלק בפרס. שמתי את הטופס 'במקום בטוח' והלכתי לישון, או יותר נכון – ניסיתי ללכת לישון. מיותר לציין שלא הצלחתי, קמתי מהמיטה והסתובבתי כמו סהרורי בבית, בזמן שכולם ישנים. התלבטתי אם להעיר את בני הבית, אך באותו רגע קבלתי החלטה – עד שהכסף לא יופקד בבנק, אני לא מספר לאף אחד. מזכיר שבאותו רגע לא היה לי מושג בכמה זכיתי, רק ידעתי שעלתה ביידיי לזכות".

בשעות הבוקר המוקדמות, לאחר לילה ללא שינה, פנה הזוכה לחבר שהוא יועץ השקעות על מנת לקבל עצות מקצועיות. עם פתיחת השיחה, סיפר הזוכה לידידו על הניצחון הגדול, מבלי שידע כמה שווה הזכייה. מאז הזכייה, הזוכה חי עם חיוך מרומם ומתחשק לו לשתף את כולם בשמחתו העצומה.

"בשנת 2008, בזמן המשבר הכלכלי העולמי, נקלעתי לקשיים ואיבדתי את מקום עבודתי. זו היתה תקופה מאתגרת ביותר עבורי, שלשמחתי הרבה, בסופה מצאתי עבודה חדשה והצלחתי מה שנקרא 'להרים את הראש מעל המים'. מאז קיבלתי החלטה, להתנהל באופן אחראי בכל הנוגע לכספים וחסכונות. זו הסיבה, שבאופן שקול מאוד אני אמשיך להתנהל הלאה. מה שבטוח, הכסף ישמש אותי ואת בני המשפחה הגרעינית. אוכל לסייע לילדים לרכוש נכסים ולהתפתח בחיים".

נגישות