קרא בתקשורת שמחפשים את הזוכה ב-40 מיליון שקל

ביום שלישי, ה־20/06/2023, התקיימה ההגרלה של הלוטו ומישהו בארץ היה המאושר שזכה בסכום של 40 מיליון ₪. הזוכה, גבר בשנות ה־50 לחייו, אב ובעל, גר במרכז הארץ והוא בדרך לחגוג את יום הולדתו בקרוב.

פנסיונר בן 70 שחגג במשך 7 ימים בסוכה זכייה של 7 מיליוני שח בלוטו

הזוכה המאושר סיפר על הדרך שבה הוא בחר את המספרים שלו. הוא סימן את המספר 1 בטבלאות כל ההגרלות במהלך החודשים האחרונים. למרות שהשיטה שלו לא הוכיחה את עצמה עד כה, במוצ"ש האחרון הוא החליט שאם המספר שבחר לא יוגרל, הוא יבחין ברעיון וימצא דרך אחרת לנסות לזכות.

כשהתעורר בבוקר יום רביעי, הזוכה מיהר לבדוק את תוצאות הגרלת הלוטו. הוא גילה שהמספר הקבוע שבחר אכן זכה בפרס הגדול. עם חיוך רחב ובתוך רוח סערה, הוא רץ לחדר הילדים וצעק לבנו הישן: "זכינו!" הילד, שלא ממש הבין את המצב, ענה בבלבול: "אבא, לא עכשיו!" עד שהבנתו התבהרה שמדובר בזכייה בלוטו שהגיעה. הוא הגיב בהלם: "אני לא יודע אם אני יותר מאושר או מפחד מהזכייה הגדולה כזו", אמר הבן. הזוכה אז חיבק את בנו בחוזקה והבהיר לו שהכסף לא ישנה את החיים שלהם ושאין צורך לדאוג.

בינתיים, הזוכה החליט שלא לספר לאשתו עד שתחזור מהעבודה. הוא התכוון לשאול אותה בנונשלנטיות מה דבר הכי היא רוצה בחיים, ולאחר שיתן לה רמז מעורפל, יגיד לה בחיוך רחב: "עכשיו אנחנו הולכים לממש את המשאלה שלך!"

הזוכה מספר שהיום היה כמו מהסרטים. בדרך למפעל הפיס, בזמן שהם מקבלים את החדשות ברדיו, הם שומעים על הזוכה שעדיין לא הגיע למקום ולא פדה את הפרס. זה היה משעשע להם והם החלו לצחוק ולומר לעצמם: "סבלנות! עוד כמה דקות ונהגיע!"

הזוכה מתעניין בסיפורי הזכיות בלוטו ותמיד חשב על מה הוא היה עושה אם יזכה. התשובה הייתה תמיד לעזור לילדיו לרכוש נכס ו"להשתגע" באופן המיוחד שהם ירצו. אך מודה שהם חיים באופן כלכלי מסודר ושהם מרוצים מהמצב. הכל נשמע כאילו הזכייה לא השפיעה על הזוכה ומשפחתו באופן מהותי. הם התעניינו להשקיע את הכסף בדברים שתמיד רצו, ובמיוחד – לטייל בחו"ל. 

הם סידרו לעצמם טיול גדול ומפנק שיספק להם את החוויה המושלמת ויכולים לפנות זמן למחשבות עתידיות ולהחליט איך להשקיע את יתרת הכסף.

"אני מאוד מרוצה מהשקט והשלווה שהזכייה העניקה לי", הוסיף הזוכה. "אני יכול להמשיך את החיים שלי בדיוק כפי שהם היו, עם יותר חופש פיננסי ויכולת לעשות דברים שהיו מחויבים קודם כל בגלל נידון הכספי". הזוכה הביע את שמחתו שלו ושל משפחתו על הזכייה, אך גם הבהיר שהוא מבין שהכסף אינו התשובה לכל הבעיות בחיים. "החיים המאושרים יותר נמדדים ביכולת של אדם להתחבר עם הקרובים שלו, למצוא משמעות בפעילויות שאנחנו אוהבים, ולהרגיש שאנחנו משפחה פיזית ורוחנית. "כמובן שהכסף יכול לסייע ולהקל על חלק גדול מהדברים בחיים, אבל זה לא הכל", הזוכה המשיך. "אנחנו רואים את הזכייה כהזדמנות ליצור ערך ושמחה לעצמנו ולאנשים הקרובים אלינו. אני ואשתי יודעים שהזכייה היא מתנה ייחודית ומוגבלת בזמן, ולכן אנחנו רוצים להבטיח שניצור את השינוי המוקדם והטוב ביותר בחיים שלנו ושל אנשים אחרים".

הזוכה מתכוון לתרומות ולפעילות ציבורית שהוא רוצה להקים כדי לתמוך בקהילה ולעזור לאחרים. "אנחנו רוצים להיענות לצורך של האחרים ולהשפיע באופן חיובי על העולם שסובב אותנו. זו הדרך שבה אנחנו רואים לשפר את המציאות ולתת משמעות אמיתית לזכייה שלנו". "אנחנו עדיין מתכננים ומבקשים עצות והכוונה כיצד להתמודד עם הכסף הרב. ללמוד ולהבין כיצד לנהל אותו בצורה אחראית ושכונה. אנחנו מודעים לאחריות הכבידה עלינו כמחזיקי כסף בכמות כזו, ונרצה להיות מוכנים בצורה הכי טובה. אנחנו מתכוונים לעבוד יחד עם יועצים מומחים בתחום הפיננסי וההשקעות כדי לקבוע את האסטרטגיה המתאימה עבורנו. אנחנו רוצים לשמור על היכולת להתמודד עם הזכייה לטווח הארוך ולנהל את הכסף בצורה שתעזור לנו לשרוד ולהתקדם במרחק הארוך".

הזוכה מתכוון חושב על יצירת קרן פילנתרופית לתמיכה בחינוך ובקידום הערכים שהוא מאמין בהם. "אנחנו מאמינים בחשיבות החינוך ובעוצמה של הידע. רוצים להבטיח גישה שווה לחינוך איכותי ולהעניק לילדים ולנוער הזדמנויות שוות לצמיחה והצלחה".

הזוכה מסיים במסר לציבור: "לא משנה באיזו שלב נמצאים בחיים, כל אחד מאיתנו יכול לשנות את המציאות ולהשפיע בצורה חיובית. הזכייה בלוטו היא רק כלי, והאמת היא שהשינוי האמיתי והמתמשך מתרחש דרך הפעולות והחלטות שאנחנו עושים יום יום. אנחנו מקווים שהזכייה שלנו תשמש כהשראה וכמקור לשינוי חיובי בחייהם של אחרים. הזוכה מבטיח לשתף פעולה עם ארגונים ועמותות שמטרתם לתמוך בקהילה ולסייע לאנשים פחות מאושרים. הוא מקווה להעניק תמיכה כלכלית ומערכתית לפרויקטים חברתיים, מוסדות רפואיים ותרבותיים, וארגונים המסייעים לילדים ולנוער מקבוצות הסיכון והפגיעה. הזוכה הביע רצון ליזום תכניות לחידוש ולקידום תחומים של חדשנות ויזמות, כדי לסייע ליזמים ולעסקים צעירים להתפתח ולצמוח. המטרה היא ליצור יוזמים חדשים, לעודד יצירתיות וחדשנות, ולתמוך באנשים שמעוניינים לפתח פרויקטים חדשים וליצור משהו חיובי בחברה. "לא לאבד את התקווה והחלומות, ולאמץ יזמות ומערכת יחסים חיובית כלפי האחרים", מבטיח להמשיך להיות חלק מהקהילה ולשתף פעולה עם אחרים על מנת להבטיח שיפור והתקדמות רחבה יותר.

בסיום הראיון, הזוכה מציין שלעולם לא ישכח את הרגע המרגש של הגברת הפקידה במפעל הפיס שהכריזה על הזכייה המקובלת וממליץ לכל אחד לתת מקום לחלומותיו ולא לוותר על התקווה. הוא מזהיר כי החלומות יכולים להתגשם גם באופן שאינו צפוי, ולכן כדאי להישאר פתוח להזדמנויות ולהיות מוכן לקבל אותן כשהן מתגלות.

הזוכה מבטיח להישאר עניו, לסייע לחברי המשפחה ולקהילה הקרובה ולתמוך ולעזור לכל מי שזקוק לכך. הוא מקווה שהזכייה שלו תהיה לרגע של עוזר ולהשראה לאחרים, ויזכור לעד את הרגע המופלא ששינה את חייו לתמיד.

נגישות