אין דברים כאלה! הסבתא זכתה בלוטו ונתנה מחצית למוכר

בשנה החולפת זכו בישראל מעל 50 אנשים בפרסים של מעל מיליון שקלים, מה שהופך אותם למיליונרים. אבל מובן שלא רק בישראל מתקיימות מזה שנים הגרלות הלוטו, וכך קורה ברציפות גם במדינות רבות אחרות. סרטון שפורסם לאחרונה ברשת ועורר סערה, מספר את סיפורה של סבתא שזכתה. היא לא הראשונה וגם לא האחרונה, אבל יש משהו מיוחד בכל זאת בסיפור הזה. מכיוון שמוכר הכרטיס שכנע אותה בחביבות שכדאי לה להשתתף בהגרלה, היא הבטיחה לו הבטחה. אם אזכה, כך אמרה, אחלוק אתך את הזכייה. ואכן, כעבור זמן קצר, כאשר נוכחה לדעת שזכתה, היא נתנה למוכר הפתעה שלא ישכח כל חייו. 

חצי מיליון דולר קאש מזומן 

הסיפור מתחיל עם גברת קשישה ונחמדה, שנכנסה לחנות על מנת לקנות דבר מה. בקופה, בישר לה המוכר כי בקרוב תתקיים הגרלה גדולה, שיכולה להניב לה זכייה מאוד משמעותית. הסבתה בת ה-85 לא התכוננה תחילה להשתתף בהגרלה אך כאשר הבינה כי מדובר בזכייה אפשרית של חצי מיליון דולר במזומן, השתכנעה לנסות את מזלה. מכיוון שהמוכר היה אדם חביב ונעים ושבה את ליבה, היא הפתיעה אותו כשאמרה שאם תוצאת לוטו תגלה כי זכתה, היא תחלוק עימו את הזכייה.  אבל זה דבר אחד להבטיח הבטחה שכזאת וזה דבר אחר לגמרי לקיים. אך כפי שמראה הסרטון שהופץ באינטרנט, הפך לוויראלי ו"חרך" את הרשתות החברתיות, לא רק שהאישה החביבה זכתה, היא גם אכן עמדה במילתה. 

המחווה המרגשת שחרכה את הרשת 

הסרטון, שפורסם תחילה באינסטגרם ולאחר  מכן התפרסם ברחבי הרשת וגם מחוצה לה, מראה כיצד הפתיעה הזוכה הנדיבה את המוכר. יום אחד, באמצע יום עבודה, נכנסה האישה לחנות מצוידת עם מעטפת כסף ובלונים. למוכר המופתע היא סיפרה כי זכתה בהגרלה וכי היא הגיעה לחלוק עימו את הזכייה, כפי שהבטיחה. 

למרות שהיא לא זכתה בפרס הגדול, המחווה האנושית היפה ריגשה את המוכר עד דמעות. ובהתאם לתגובות הגולשים, מסתבר שהסרטון ריגש וחימם את הלב לעוד כל כך הרבה אנשים. המוכר המרוגש חיבק את הקשישה ולמרות שהוא לא צפוי להפוך למיליונר, את היום הזה הוא אכן לא ישכח. סכום הזכייה, שבסופו של דבר עמד על כמה מאות דולרים, הוא לא העניין המרכזי כאן. העניין הוא שאפשר להמשיך להיות אנושיים גם כאשר כסף מעורב בתמונה. אפשר להפתיע ולרגש כאשר עומדים בהבטחות וחולקים עם אחרים את המזל הטוב.  אז בפעם הבאה כאשר תבדקו אם זכיתם בלוטו או כאשר תבדקו מה היו המספרים שעלו בזמן הגרלת הלוטו האחרונה אולי גם אתם תקדישו רגע קט למחשבה הבאה. אם תזכו, איזה מעשה טוב ומרגש תוכלו לעשות? כמה טוב שאפשר למצוא מסביב גם חדשות טובות. 

נגישות